Brugertilfredshedsundersøgelse, 2021

Generelt viser brugertilfredshedsundersøgelsen en stor tilfredshed blandt forældrene  og vi er selvfølgelig meget glade for, at et stort flertal er trygge ved at aflevere deres børn i Elverdammen. For at opretholde denne tilfredshed, vil vi fortsætte med at have fokus på det enkelte barn, på fællesskabet og på at planlægge på en måde som sikrer børnenes trivsel og at vi inkluderer alle børn i børnegruppen.

Vi er blevet opmærksomme på nogle ting, som vi selvfølgelig har i sinde at arbejde endnu mere med. Det bliver blandt andet nævnt, at kommunikationen mellem personale og forældre ikke er fyldestgørende, hvorfor vi har ekstra fokus på dette. I takt med corona-situationen og de dertilhørende restriktioner, har personale og forældre samme opfattelse af, at videregivelse af beskeder, samtaler med forældre samt den generelle daglige dialog har været nedprioriteret. Brugertilfredshedsundersøgelsen har været oppe at vende i kontaktforældre-udvalget. Her genkendes det også, at dialogen mellem personale og forældre kunne have været bedre, især ved afleverings – og afhentningssituationer. Dette er noget vi har meget fokus på i Elverdammen, da alle – personale, børn og forældre – skal føle, at kommunikationen er i orden, så det er trygt at aflevere sit barn om morgenen.

Forældre er altid velkomne til at henvende sig for en samtale, enten med personalet der er i direkte kontakt med børnene eller med lederen. Så vi kan få en dialog om det der rører sig hos forældrene.

Tak til forældrene for at tage stilling til spørgsmålene og besvare brugertilfredshedsundersøgelsen. Vi er glade og stolte over den tilfredshed der er ved Elverdammen. Ved at se på svarene, kan vi vedligeholde alle de gode og tilfredsstillende ting, som vi gør og ændre og forbedre de ting, som kan forbedres.