Om børnehuset

Elverdammen er et svanemærket børnehus fra 2018, som arbejder med Gladsaxe kommunes fælles faglige ramme. Dette sikrer pædagogik og læringsmiljøer, som er planlagt med udgangspunkt i børnenes læring, udvikling, trivsel og dannelse. Vi arbejder målrettet med at skabe udviklende pædagogiske læringsmiljøer, som er til stede hele dagen. Disse læringsmiljøer inspirerer børnene og giver gode muligheder for at være legene kreative.

I Elverdammen er vi meget optaget af, at alle børn får en god start i vuggestuen eller børnehaven. Derfor prioriterer vi at komme på hjemmebesøg, samt at invitere til legestue til de mindste børn inden de starter hos os. Vi tager udgangspunkt i det enkelte barn og lægger vægt på, at både børn og forældre oplever nærværende medarbejdere, som skaber en tryg ramme. Vi har sammen med forældrene i Elverdammen et fælles ansvar for at skabe sammenhæng i barnets liv gennem en gensidig åben og tryg dialog.

Vores barne-og læringssyn bygger på en ligeværdig og anerkendende tilgang til barnet, hvor barnet er medskabende og aktivt deltagende igennem leg. Vi ser børnene som sociale kompetente individer, der er nysgerrigt deltagende, undrende og parate til at blive udfordret.

Vores dygtige medarbejdere i køkkenet sørger for, at børnene får en alsidig kost med minimum 80% økologi, samt en kost med de nye kostråd som omdrejningspunktet.

Bevægelse og udeliv er en vigtig del af børnenes hverdag, derfor er børnehaven dagligt ude på legepladsen, og vuggestuen er ude så meget som vejret tillader det. Derudover tager vi på ture i nærmiljøet, bl.a. til Hareskoven, Nymosen og hvor børnenes optagetheder og projekter i grupperne ellers giver anledning til.

Mød Susanne, der er pædagog i Børnehuset Elverdammen.