Præsentation af børnehuset

Elverdammen arbejder ud fra didaktisk anvendt pædagogik (DAP), og det betyder, at det børnepædagogiske arbejde er styret i projektperioder i løbet af året, periodernes længde er styret af børnenes interesse, nysgerrighed og optagethed.

I vil opleve at jeres barn løbende vil være fokusbarn. Fokusbarn er en læringsiagttagelse, der giver pædagogen mulighed for at observere det enkelte barn i lege, projektarbejdet eller værkstedssammenhænge. Dette sikrer, at det pædagogiske arbejde tilrettelægges ud fra det barnet kan og hen imod det barnet skal lære sig og udvikle.

Projektarbejdet foregår tirsdag-torsdag, mandag er vi på legepladsen, fredag er der fællessamling i Elverskoven, hvor vi synger de sange der synges i grupperne, det er ofte sange der indgår i deres projektarbejde.

Særlige traditioner er: Sommerfest i juni. De kommende skolebørn går Lucia i december og en af de sidste dage, inden jul holder vi juletræsfest og hvis vi er heldige kommer julemanden forbi.

Fokus på sproget.

Hos os arbejder vi på at alle børn bliver sprogligt udfordret, og at alle børn føler sig som en del af fællesskabet. Dette gør vi blandt andet via historiefortælling, læsning af bøger, at synge, periodens rim og remse, målord, visualisering af bogstaver og tal.